26 Mayıs 2015 Salı

Ev Yapımı Sufle


Bende tatlı denildiği zaman akan sular duruyor. Hem de yapmayı çok seviyorum yemeği ise bayılıyorum. İçinde çikolata varsa bide bu çikolata kaşığı batırdığınız zaman akıyorsa bende orda bitiyorum.
Sufle de favori tatlım ve bu sefer  sizinle tarifimi paylaşıyorum. Evde yaptıktan sonra dışarda yemek istemeyeceksiniz :)

Ev Yapımı Sufle Malzemeleri:
  • 3 tane yumurta (yumurtalar büyükse 2 tane kullanabilirsiniz)
  • 80g bitter çikolata
  • Yarım su bardağı un
  • 50 g tereyağı
  • Yarım su bardağı şeker 
Ev Yapımı Sufle Hazırlanışı:

İlk olarak Tereyağı ve bitter çikolataları teflon tavada kısık ateşte karıştırarak eritmeye başladım. Eridikten sonra ocağı kapatarak unu ilave edin ve iyice karıştırın.Ayrı bir kapta yumurta ve şekeri karışım beyazlayana kadar çırpın. Çikolatalı harcı ilave ederek mikserle tekrar çırpın. Hamurumuz hazır. Sıra da ise Sufle kaplarınızı ya da ısıya dayanıklı küçük kaplarınız varsa içlerini yağlayarak hamurdan eşit şekilde hepsine paylaştırın. Yaklaşık 4 kap çıkıyor. Kaplarımıza dökmeden fırınımızı açalım 220 derece ayarlayalım.
Fırınımız iyice ısındığından emin olduktan sonra suflemizi fırına koyuyoruz 8dk da suflemiz hazır. Fırından aldıktan sonra bir kaç dakika ilk sıcaklığının geçmesini bekleyin sonra ister tabağa çevirip servis için hazırlayabilisiniz yanına taze meyveler çok hoş oluyor :) 

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder