13 Nisan 2015 Pazartesi

Tuzlu Kek Tarifi



Kek denildiğinden sadece tatlı kekler mi geliyor şimdi bunun tam tersini yapıyoruz ve tuzlu kek tarifini sizlerle paylaşıyorum. Bu keki şiddetle tavsiye ediyorum. Eğer bir kere yaparsanız eminim bir daha bir daha yapacaksın hem pratik hemde tadı enfes güzel oluyor ve hemen tarifimi veriyorum.

Tuzlu Kek Malzemeleri:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı lor peyniri
  • 1 çay bardağı kaşar peyniri
  • 1 su bardağı ince kıyılmış maydanoz, dereotu (yarı yarıya, isteğe bağlı)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 su bardağı un

Tuzlu Kek Hazırlanışı:
İlk olarak yumurta ve yoğurdumuzu karıştırmaya başlıyoruz. Ardından sıvı yağ,süt ve unu ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz. Karışımıza peynirlerimizi,dereotu,maydanoz,tuz ve kabartma tozunu da ilave edip karıştırdıktan sonra önceden ısıttığımız 180 derecelik fırınımıza koyabiliriz. Ben tepsi olarak kek kalıbı kullanıyorum isterseniz fırın tepsinizi de kullanabilirsiniz.
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder