12 Şubat 2015 Perşembe

Etli Kuru FasulyeTarifi



Etli Kuru Fasulye Nasıl Yapılır ? Bugün size evde sürekli aynı tarifim ile yaptığım kuru fasulye tarifimi paylaşacağım. Geleneksel Türk Mutfağın lezzetli yemeği olan kuru fasulye sofraların vazgeçilmezi olmaktan hiç bir zaman ödün vermemiştir.

Etli Kuru Fasulye Malzemeleri:
  • 2 bardak kuru fasulye
  • 1,5 yemek kaşığı salça
  • 1 domates
  • 1 baş soğan
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 350 gr kuşbaşı et
  • 3-5 tane kurutulmuş minik acı biber isteğe bağlı
  • Tuz,karabiber
Etli Kuru Fasulye Hazırlanışı:

Ben genelde yemeklerimi bir gün önceden karar verdiğim için her daim kuru fasulyeleri bir gece önceden ıslatırım. Ertesi gün suyunu süzüp yıkayıp. Soğanı doğrayıp tencereye koyup, kavurmaya başladıktan sonra etleri koyuyorum ve rengi değişene kadar soğanla beraber kavurmaya devam ediyorum.
 Ardından hazır olan etlere salçasını ve domates rendesini de ilave ediyorum. Biraz da etle beraber çevirip. 1-1,5 litre kadar sıcak su ekliyorum.Acı seviyorsanız pul biber veya kurumuş acı minik biberleri de içine atıp baharatları da ekleyip, kısık ateşte fasulyeler iyice pişene kadar bekliyoruz.  Suyunu çeken etli fasulyeler yumuşadıktan sonra ve etlerimiz piştikten sonra servis yapabiliriz.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder