15 Ocak 2015 Perşembe

Narlı Pilav Tarifi



Bugün farklı bir sunumla pilav denemek istedim. Kış ayların en güzel meyvesi olan nar ile pilavın uyumunu düşünerek narlı pilav yapmaya karar verdim. Sonuçta tahmin ettiğimden daha güzel ve lezzetli oldu. Farklı lezzetleri deneme zamanı gelmedi mi ?

Narlı Pilav Tarifi:

  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 su bardağı baldo pirinç
  • Nar taneleri
  • Tuz
Narlı Pilav Yapılışı:
Herkesin bir pilav hazırlama şekli vardır. Benim de pilav tarifim ise ilk olarak.
Pirinçleri bol suyla yıkayıp süzüyorum. 3 yemek kaşığı tereyağını tencereye alıp erittikten sonra pirinçleri ekleyip birkaç dakika kavuruyorum.4 su bardağı su ilave ederek iyice kaynatıyoruz.Pilavımızı piştikten sonra nar taneleri ile pilavımızı harmanlıyoruz.
Pilavı bir kalıba doldurup şekil verdikten sonra ters çevirerek servis tabağına alalım ister rendelenmiş limon kabuğu ve maydanoz ile süsleyip kalan nar taneleri servis yapabilirsiniz.

Not:Eğer narı çok seviyorsanız 3 su bardağı su yerine nar suyu ile de pilavınızı pişirebilirsiniz. Nar suyu ile pişen pilavınızın tadı da harika oluyor.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder